Yksinkertaisesti viimeinen liikkuja voittaa! Törmäillään toisia autoja päin niin rajusti kun itse uskaltaa ja auto kulkee.
Sallitut vaihteet kuitenkin on 1. ja pakki. Tarkoituksena on saada toisen auto ajokelvottomaan tilaan, rikkomatta omaansa (pahasti) Autoista poistetaan kaikki ylimääräinen, hajoavat- sekä palavat osat. Muutamat palkit on pakollisia, kuljettajan turvallisuuden takamiseksi. Muut auton vahvistukset kiellettyjä.
Pakolliset ajovarusteet ovat kypärä ja 3-piste turvavyö. Turvattomasta autosta, pakoilusta ja törkeässtä toisen kuskin oveen ajamisesta seuraa hylkäys. Auto saa seistä korkeintaan minuutin, jonka aikana auto on saatava liikkeelle oman moottorin voimin.
Etu- ja takavetoluokat; painoraja 1500kg:n, (auton rekisteriotteenmukainen omapaino)
YLEISTÄ
AUTOT
Konepellin kiinnitys max. neljästä pisteestä. Lukko ja saranat lasketaan kiinnitys pisteiksi.
Jos konepelti kiinnitetään pulteilla, on pultin halkaisija max. 12 mm. Myös ketju kiinnitys on sallittu.
Muut luukut saa kiinnittää lukkojen ja saranoiden lisäksi kahdesta pisteestä. Kiinnityspisteet saa olla kiinnitetty korkeintaan kahdella 50 x100 mm pellin palalla jonka max. paksuus 1mm tai vaihtoehtoisesti 2;lla 100 mm hitsi saumalla.
POISTETTAVAT
PAKOLLISET TURVAVARUSTEET
Kuljettajan ympärille saa rakentaa kehikon, ja jos autossa on turvakaaret (esim. entinen rokki-ralli auto) on pääkaaren takatuet poistettava.
AJAMINEN
Sallitut vaihteet ovat ykkönen ja pakki.
Lähtö tapahtuu karsinan keskeltä, kahdesta rivistä, keulat vastakkain.
Erä alkaa ja loppuu sireenin vihellykseen sekä lippujen heiluttamiseen radan vieressä.
Jos sireeni soi ja liput liehuvat kesken erän, on ajo keskeytettävä ja odotettava jatkotoimenpiteitä.
Mikäli autosta on hajonnut kytkin, mutta on muuten kilpailukykyinen, niin lentävä lähtö on sallittu.
Auto on saatava sammumisen jälkeen liikkeelle 1 minuutin kuluessa, tämän jälkeen täytyy autolla pystyä vielä törmäämään vastustajaan.
Jos finaalissa jää joku kilpailukykyinen auto pussiin liikuntakyvyttömien taakse, tällöin erä keskeytetään ja pussiin jäänyt autolle tehdään tilaa päästä uudelleen jatkamaan kisaa.
Autosta ei saa poistua ennen erän päättymistä tai keskeytystä.
Auton pitää liikkua moottorin voimin, ei starttimoottorin.
Kypärä on pidettävä päässä ja turvavyö kiinnitettynä koko erän ajan
HYLKÄYKSET (Diskaukset)
Tuomaristo voi hylätä, antaa varoituksen tai rangaistuksen seuraavista asioista
Toistuva pakoilu tai turha pyöriminen radalla
Toistuvasta tai törkeästä, kuskin oveen törmäämisestä.
Puutteellisista turvavarusteista Putoavista ”koristeista”
Kimppaan ajamisesta. Jokainen ajaa jokaista vastaa jopa teamin sisäiset kuskit keskenään.
Vastustajalle tai itselleen vaarallisesta autosta
Erästä tippumisen jälkeen ajamisesta, oli sitten syynä seisomisesta johtuva aikarajan ylittäminen tai hylkäys.
Hylkäys ilmoitetaan nostamalla esiin ko. kilpailijan numero.
SÄÄNTÖJÄ TARKISTETAAN JA MUUTETAAN TARPEEN VAATIESSA. TARKAT OHJEET SAA ENNEN KILPAILUA KULJETTAJAKOKOUKSESSA, JOHON KAIKKIEN KULJETTAJIEN ON OSALLISTUTTAVA. JOS AUTO EI TÄYTÄ SÄÄNTÖJEN VAATIMUKSIA, ON MAHDOLLISTA HAKEA KILPAILU-KOHTAISTA ERIKOISLUPAA (ESIM. korimuutokset). LUPA ON HAETTAVA ENNEN KILPAILUA.
LUPAKYSYMYKSISSÄ OTA YHTEYS SHEIKKIIN 0400-558 757 TAI info.romuralli(at)gmail.com